Kā aizsargāt savus sīkrīkus no krāpniekiem

Kibernoziedznieki pastāvīgi medī citu cilvēku personas datus. Uzbrūk tālruņiem, planšetdatoriem un datoriem, izmantojot ļaunprātīgu programmatūru, banku klientiem slepeno informāciju piesaista sociālās inženierijas triki. Pastāstiet mums, Kā aizsargāt savu privātumu un cīnīties atpakaļ uzbrucējiem.

Kādi dati ir nepieciešami scammers?

Naudas atslēga jūsu kontā var būt kartes rekvizīti, tostarp derīguma termiņš, trīs cipari ar apgrozījumu, kā arī paroles un kodi no bankas paziņojumiem. Vai pieteikšanās un paroles no jūsu tiešsaistes bankas un citām lietojumprogrammām un personīgajiem kontiem, kuriem ir saistīta maksājumu informācija.

Scammers vilina konfidenciālus datus, izmantojot sociālo inženieriju un pikšķerēšanu.Bieži vien viņi nosūta ziņojumus ar saitēm uz ļaunprātīgu programmatūru vai failiem, kas satur vīrusus. Izmantojot tos, kibernoziedznieki cer piekļūt sīkrīkiem un nozagt no tiem slepenos datus.

Banka nekompensē neko, ja persona pati ir informējusi krāpniekus par konfidenciālu informāciju vai brīvprātīgi instalējusi spiegprogrammatūru.

Kā aizsargāt ierīces no kibernoziedzniekiem?

Sekojiet galvenajiem kiberhigēnas noteikumiem.

Izmantojiet antivīrusus

Instalējiet pretvīrusu programmas visiem sīkrīkiem, kurus izmantojat. Tad scammers nevarēs pārņemt datus no savas ierīces, pat ja jūs noklikšķināsit uz ļaunprātīgas saites. Galvenais ir neaizmirst atjaunināt aizsardzības sistēmas.

Pastāvīgi atjauniniet sistēmu


Uzbrucēji vienmēr meklē neaizsargātību programmatūrā un lietojumprogrammās, un ražotāji regulāri atbrīvo atjauninājumus un pastiprina pretvīrusu aizsardzību. Tāpēc ir svarīgi vienmēr izmantot jaunāko programmu versiju. Sīkrīka iestatījumos atrodiet automātiskās atjaunināšanas funkciju un iespējojiet to. Atjauninātās ierīces uzlaušana ir daudz sarežģītāka.

Lejupielādējiet tikai pārbaudītas lietotnes


Lejupielādējiet lietotnes no pārbaudītiem avotiem. Piemēram, tālruņiem un planšetdatoriem, kuru pamatā ir iOS-No AppStore, Android - no Google Play. Pirms lejupielādes izlasiet citu lietotāju komentārus profila forumos, lai iepriekš uzzinātu par iespējamiem programmas izmantošanas riskiem. Un arī pārliecinieties, ka tas ir aktīvi atjaunināts Attīstītājs-oficiālajos veikalos parasti ir norādīts jaunāko Izmaiņu datums.

Ja esat lejupielādējis jebkuru pieteikumu, bet neizmantojat to vispār-labāk to noņemt. Pēkšņi viņam ir vāja kiberaizsardzība? Samaziniet ierīces uzlaušanas risku.

Neinstalējiet programmas pēc svešinieku pieprasījuma

Ne tikai ļaunprātīgas lietotnes apdraud. Dažreiz scammers izmanto juridiskās attālās piekļuves programmas, lai kontrolētu ierīci Jūsu vārdā.

Izmantojot attālās piekļuves programmas, noziedznieki tulko SMS no bankas ar slepeniem kodiem un parolēm, dodieties uz jūsu tiešsaistes banku, pārskaitiet naudu vai noformējiet kredītu savā vārdā.

Uzziniet konfidencialitātes iestatījumus


Instalējot lietotnes, pievērsiet uzmanību konfidencialitātes iestatījumiem. Vai tiešām ir nepieciešams dalīties ar programmu ar savu kontaktu sarakstu vai ģeogrāfisko atrašanās vietu?

Atļaujiet piekļuvi tikai tad, ja tas patiešām ir nepieciešams: piemēram, atrašanās vieta ir nepieciešama taksometra lietojumprogrammai, bet gandrīz tikpat svarīga ir uzdevumu kalendārs. Ja neesat apmierināts ar piekļuves tiesību prasībām, izvēlieties citu lietotni.

Kad programma atjaunina lietotāja līgumu, nekavējoties jāpieņem noteikumi un nosacījumi-vispirms rūpīgi tos izpētiet.

Izvēlieties sarežģītas paroles

Parolei jābūt vismaz astoņām rakstzīmēm: cipariem, mazajiem un lielajiem burtiem, īpašām rakstzīmēm. Labāk neizmantot populārus vārdus un vispārpieņemtus saīsinājumus. Nav dzimšanas datumu, vārdu un uzvārdu. Parolēm jābūt atšķirīgām katram kontam - neatkārtojiet. Un katru reizi Ievadiet paroli no jauna manuāli-neuzglabājiet to automātiskai ievadīšanai.

Ja iespējams, konfigurējiet dubulto identifikāciju: tad papildus paroles ievadīšanai sistēma katru reizi pieprasīs pieteikšanās apstiprinājumu, izmantojot kodu, kas uzreiz tiek parādīts SMS, push paziņojumā vai e-pasta adresē.

Kā pasargāt datus tālruņa pazušanas gadījumā?

Šie riski ir vērts domāt iepriekš. Izpildiet trīs soļus:

  1.  Ieslēdziet slēdzeni. Lai aizsargātu ierīci, ieslēdziet automātisko ekrāna bloķēšanu. Izmantojiet paroli, pirkstu nospiedumu vai sejas ID – īpašnieka sejas atpazīšanas funkciju.
  2.  Konfigurējiet izsekošanu. Instalējiet programmu, kas ļauj attālināti izsekot ierīces atrašanās vietai. Zādzības vai nozaudēšanas gadījumā jūs varēsiet redzēt, kur atrodas jūsu sīkrīks, izveidot savienojumu ar to un pat attālināti izdzēst visu informāciju no tā. Piemēram, ierīcēs, kuru pamatā ir Android, ir funkcija Meklēt Google Find My Device tālruni, Samsung ierīcēs-līdzīga iespēja Samsung Find My Mobile, iOS platformā – Find My iPhone. Noteikti aktivizējiet tos sīkrīka iestatījumos iepriekš.
  3.  Izveidojiet dublējumkopijas. Regulāri veiciet "backup" – dublējiet savus datus. Šī opcija ļauj saglabāt ierīces iestatījumu konfigurāciju, visas lietotnes un citu informāciju. Tas palīdzēs ātrāk atgūt datus no pazaudēta vai nozagta tālruņa un pārsūtīt tos uz jaunu.

Ko darīt, ja tālrunis ir nozagts?

Ja esat pazaudējis tālruni ar numuru, kas ir saistīts ar jūsu bankas kontu, rīkojieties kā tad, ja zaudējat karti. Zvaniet bankai pa tālruni vai brauciet uz savu biroju un lūdziet bloķēt visas kartes, mobilo un tiešsaistes banku.

Pēc tam, tikai gadījumā, zvaniet uz savu numuru: varbūt kāds ir atradis tālruni un ir gatavs to atgriezt.

Ja sīkrīks ir nozagts, uzrakstiet policijas paziņojumu par zādzību. Ņemiet apliecinātu šī paziņojuma kopiju-tas var būt nepieciešams bankā, ja noziedzniekiem ir laiks uzlauzt tālruni un tiešsaistes banku un nozagt naudu no kontiem.

Kā būtu, ja krāpnieki uzlauztu nozagto tālruni un izņemtu naudu no kontiem?

Šajā gadījumā jūs varat paļauties uz kompensāciju tikai ar diviem nosacījumiem:
  •  Jūs neesat pārkāpis drošības noteikumus. Piemēram, nepaziņoja krāpniekiem konfidenciālus karšu datus, lietotājvārdus un paroles no tiešsaistes bankas, jūsu ierīce zādzības brīdī tika aizsargāta ar paroli, tāpat kā visas lietotnes, kurām ir piesaistīta maksājumu informācija.
  •  Jūs savlaicīgi apstrīdējāt norakstīšanu-ne vēlāk kā nākamajā dienā pēc tam, kad saņēmāt no bankas paziņojumu par operāciju, kuru neesat veicis.
  •  Lai atgūtu zaudējumus, cik drīz vien iespējams, rakstiet bankai paziņojumu, ka operācijas tika veiktas bez jūsu piekrišanas, lūdziet veikt iekšēju izmeklēšanu un atgriezt naudu. Uzsveriet, ka esat ievērojis kiber higiēnas noteikumus. Un pievienojiet tālruņa zādzības paziņojuma kopiju, kuru esat izveidojis policijā.

Ja jūs noformējat kredītu, tad ar atsevišķu pieteikumu pieprasiet bankai atzīt līgumu par spēkā neesošu. Lūdziet atlikt kredīta maksājumu sākumu pirms izmeklēšanas pabeigšanas. Gadījumos, kad banka nepiekrīt maksājumu atlikšanai, labāk tos veikt, lai nesabojātu savu kredītvēsturi. Kad līgums tiek anulēts, Jums būs iespēja pieprasīt, lai jūs atgrieztos samaksāto.

Ja esat izpildījis visas drošības prasības, bet banka neuzklausa jūsu argumentus, sūdzieties par to internetbankā.